Monday 3 June 2013

KHASIAT MINYAK BUAH MERAH



Minyak buah merah pada prinsipnya sangat diperlukan tubuh manusia kerana mengandung berbagai vitamin dan mineral. Ianya mengandungi multivitamin yang berkhasiat atau dapat dijadikanpendamping ubat doktor untuk berbagai jenis penyakit.

  1. Bronchiti
  2. Asma
  3. Barah
  4. Tumor
  5. Kencing Manis
  6. Penyakit Mata
  7. Penyakit Jantung
  8. Peredaran Darah
  9. Kekuatan Badan
  10. Buasir
  11. Hepatitis
  12. HIV / AIDS
  13. Gangguan Hormon
  14. Darah Tinggi
  15. Penyakit Kulit
  16. Insomnia / Masalah Tidur
  17. Kemurungan
  18. Strok / Lumpuh
  19. Penyembuhan Luka
  20. Penyakit Perut/Gastrik

KANDUNGAN  MINYAK BUAH MERAH


Kandungan senyawa aktif yang berpotensi untuk digunakan sebagai antioksidan (pencegah penyakit). Senyawa aktif di dalamnya antara lain: Total karotenoid, Total tokoferol, Betakaroten, Alfa-tokoferol, Asid Oeat, Asid Linoleat, Dekanoat. Senyawa-senyawa yang terkandung dalam minyak buah merah berkhasiat sebagai ubat dan bersifat aktif. Betakaroten dan Tokoferol (dalam bahasa awam dikenal sebagai vitamin E) dikenal sebagai senyawa antioksidan yang ampuh mencegah penyakit. Senyawa ini mampu menetralisir zat-zat radikal bebas dalam tubuh, yang merupakan sumber pemicu timbulnya berbagai penyakit, terutama penyakit degeneratif. Dengan tingginya kadar antioksidan, buah merah memiliki efek antibarah yang kuat. Di dalam tubuh, antioksidan mampu menangkal dan memutus rantai radikal bebas-senyawa karsinogen penyebab barah dan tumor.

Minyak buah merah digolongkan sebagai ubat alternatif, dan memberikan 80% kesembuhan, juga, sebagai upaya untuk menolong penderita penyakit degeneratif. Pada dasarnya, Minyak Buah Merah boleh diminum sesiapa sahaja kerana ia merupakan bahan makanan tambahan bagi keutuhan tubuh. Orang dewasa atau anak-anak serta orang sakit mahupun orang sihat boleh meminumnya. Oleh karena kandungannya yang penuh senyawa-senyawa aktif yang di perlukan oleh tubuh, maka berfungsi sebagai 'pencegah' penyakit bagi orang yang sihat dan sebagai 'penyembuh' untuk orang yang sakit, insyaAllah.

Cara makan ubat terbaik adalah, sebelum makan ubat, perlu berdoa dahulu, contoh..,"Ya Allah, sembuhkanlah penyakit aku ini." Kemudian barulah makan ubat. Kerana ubat tidak menyembuhkan, yang menyembuhkan adalah Allah. Maka di situ perlunya berdoa terlebih dahulu...

Kepada yang berminat untuk mendapatkan Kapsul Buah Merah Papua
1. email wahhamid@gmail.com
2. call/sms 0198620400

No comments:

Post a Comment